otevřené kurzy v praze

KVALIFIKAČNÍ KURZ pro pss

 informace o kurzu na webu  

NABÍZÍME SPOLUPRÁCI PŘI VYŘIZOVÁNÍ PROPLACENÍ KURZOVNÉHO VAŠICH ZAMĚSTNANCŮ ÚŘADEM PRÁCE, JIŽ NYNÍ MÁME TAKOVÉ ÚČASTNÍKY. S ÚŘADEM PRÁCE JE POTŘEBA ZAČÍT JEDNAT S VELKÝM PŘEDSTIHEM, MAJÍ DLOUHÉ VYŘIZOVACÍ LHŮTY.

NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT !!! Rádi Vám zašleme potřebné informace a formuláře k vyřízení proplacení. Účastníka zaregistrujete až po schválení proplacení ÚP.

registrace on line

Práva a povinnosti v rámci poskytování sociální služby
Pro kvalitní poskytování služeb je nezbytné, aby zaměstnanci dobře znali práva uživatelů, a uměli tak správně řešit běžné každodenní situace. Účastníci kurzu se seznámí teoreticky i prakticky s těmito tématy: základní práva a povinnosti uživatelů služeb, základní lidská práva a způsobilost k právním úkonům, otázky opatrovnictví, odpovědnost poskytovatele sociální služby, odpovědnost uživatele, náležitý dohled, přiměřená opatrnost, právo na přiměřené riziko, jak se problematika práv promítá do základních dokumentů organizace. Kurz umožní kvalitnější naplňování standardu č. 2 „Ochrana práv osob“ a dalších souvisejících standardů.
Více o kurzu
Specifika a možnosti práce se stárnoucí populací
Každá populace stárne. Se seniory se setkáváme v osobním i profesním životě a sami jimi jednou budeme. Ne všichni senioři jsou nesoběstační a potřebují služby, spoustě z nich je poskytovaná neformální pomoc vjejich přirozeném prostředí, což je v souladu s koncepcí Národního akčního plánu podporujícího pozitivní stárnutí. Pro ty, kteří pomáhají a pečují doma, ale i pro dobrovolníky a profesionální pečovatele je určen tento kurz, kde se dozvědí základní informace o změnách, které doprovázejí stáří. Zaměříme se na to, které choroby mohou stáří doprovázet a k jakým psychickým změnám ve stáří dochází. Naučíme se rozpoznat hrozbu sociálního vyloučení u konkrétního seniora a pracovat s tím. Získáte ucelený přehled možností péče o seniory (domácí péče, stacionáře, domovy pro seniory, LDN), paliativní péče, včetně průniku sociálních a zdravotních služeb při zajištění pomoci.
Více o kurzu
Zvládání rizik v sociálních službách
Metoda práce s rizikem umožňuje individuálně vyhodnotit jednotlivé rizikové situace, do kterých se dostávají uživatelé služeb, a snížit případné ohrožení na přijatelnou míru. Tímto způsobem je možné zajistit pro uživatele co největší bezpečí při současném zachování jejich maximální samostatnosti. Systematická a písemně doložená práce s rizikem rovněž chrání před případným postihem i poskytovatele služeb. Absolventi kurzu budou schopni zmapovat a analyzovat rizika hrozící jednotlivým uživatelům, navrhnout plán jejich řešení (rizikový plán) a budou umět vést odpovídající písemnou dokumentaci. Kurz podpoří kvalitní naplnění standardů č. 2 a 5 („Ochrana práv osob“ a „Individuální plánování průběhu sociální služby“).
Více o kurzu
Profesionální pomáhání v kontextu sociálních služeb
Není pomáhání jako pomáhání. Ptáte se, jak máte vlastně pomáhat, aby to fungovalo? Chcete zjistit, jestli to, co spolu s klientem děláte, je dobré? Pociťujete zklamání, když pomáhání nefunguje tak, jak byste si představovali? Klienti jsou nevděční a nevidí vaše dobré úmysly? Nosíte si práci domů a dumáte, jak na „něj“ jít? Odpovědi na tyto a další otázky můžeme společně najít v tomto kurzu. Na kurzu se budeme snažit hlouběji pochopit, pojmenovat, rozpoznat a reflektovat svoji práci s klientem. Budeme se zabývat vlastními předpoklady v pomáhání a zamyslíme se nad rolí pomáhajícího profesionála. Podpoříme uvědomělé využívání osobitosti pracovníka v procesu pomáhání a zaměříme se na posílení profesionálního jednání při práci s klienty, a to prostřednictvím umění vědomé volby metod práce s klienty. Naučíme se základům profesionálního rozhovoru s klientem.
Více o kurzu
Klient v hmotné nouzi - krok za krokem k řešení
Kurz je zaměřen na získánípraktických dovedností v oblastisociálně-právníhoporadenství. Stále více lidí se dostává do tíživésociální a finanční situace a je nuceno vyhledat pomoc. Jste pracovníci v sociálních nebo zdravotních službách? Setkáváte se s lidmi v obtížných situacích a potřebujete jim umět rychle a efektivně pomoci? Na kurzu se dozvíte základní informace o systému sociálního zabezpečení. Kurz je koncipován velmi prakticky - účastníkům bude předáno co nejvíce praktických informací o nemocenském a důchodovém pojištění, zdravotním pojištění, systému státní sociální podpory, systému pomoci v hmotné nouzi, dávkách a výhodách pro osoby se zdravotním postižením, podpoře v nezaměstnanosti a systému vyplácení sociálních dávek. Zahrnuta budou i témata omezení svéprávnosti, dluhové problematiky a základní informace o práci s klienty s trvalým bydlištěm mimo ČR.
Více o kurzu
Předsudky v sociálních službách
Co to vlastně jsou předsudky? Jak a proč vznikají? Jsou všechny předsudky špatné? Dokážete rozpoznat, jaké máte předsudky vy, vaši klienti, spolupracovníci, lidé, se kterými se potkáváte? Umíte čelit projevům intolerance? Nejste náhodou diskriminováni? Na našem kurzu budeme rozvíjet dovednosti, které vám pomohou rozpoznat příčiny a nalézat řešení konkrétních situací stereotypního chování založeného na předsudcích. Nebojte se hledat nový úhel pohledu!
Více o kurzu
Stereotypy, jak je rozpoznat a využít při práci s klienty i v rámci týmu
„Introverti jsou asociální! Věc dělaná na poslední chvíli bude odfláknutá! A kdo to vidí jinak než já, vidí to blbě!“ Spousta z nás někdy uvěřila podobným nepravdám, protože je přirozené, že si svět zjednodušujeme, abychom se v něm vyznali. Zároveň je ale přirozené, že se ostatní chovají jinak než my a přitom nám to nedělají naschvál. Máme totiž odlišné preference chování – a právě o nich je tento kurz. Budeme si prakticky zkoušet a ukazovat osobnostní typy, které vycházejí z teorie C. G. Junga. Zjistíme, že neexistuje lepší nebo horší typ. Každý má své nedostatky, ale i přednosti a záleží na nás, jak s nimi naložíme – nejen u sebe, ale i ve spolupráci s ostatními. Pochopení preferencí přispívá k vlastnímu růstu, toleranci a k možnosti lépe zvládat konflikty s ostatními a také ke schopnosti najít cestu tam, kde ji hledat chceme. Příprava: Pro účast na kurzu je nutné vyplnit osobnostní dotazník (zabere cca 20 minut). Výsledky budou anonymně použity k přípravě cvičení v rámci kurzu a budou individuálně předány každému účastníkovi, který sám rozhodne, zda je chce sdílet s ostatními.
Více o kurzu
Úvod do zdravotního postižení klientů v sociálních službách
Zdravotně postižený člověk… O koho vlastně jde? Jaká omezení brání lidem s vrozeným či získaným postižením žít život bez bariér?Zažijte si na vlastní kůži, jaké omezení skýtá zrakové, sluchové nebo tělesné postižení. Budete si moci skutečně vyzkoušet, jaké to je – být omezen v oblastech vjemů a pohybu a na druhé straně si uvědomit jakou podporu postižený člověk vyžaduje. Nevyznáte se v reakcíchpostižených nebo jejich blízkých? Chcete vědět, jaký vliv má postižení na psychické procesy samotného člověka a jeho rodinné příslušníky?
Více o kurzu
Jak se zachovat při zraňující komunikaci s klientem
I při komunikaci hrozí zranění! Co s tím? Mrzí nás hrubá slova, bolí nás kritické výpady, ohrožují hraniční ataky citlivých míst? Stydíme se, bojíme se, přepadá nás smutek. Sociální práce je často pohybem nehostinnou krajinou, džunglí plnou překvapení, ohrožujících nástrah, pádů do frustrací a emočních šrámů z prodírání se složitě průchodnými místy. Kurz Vám nabídne postup v pěti praktických krocích, v nichž se dozvíte, jak včas rozeznat nebezpečí a vyhnout se pastím v komunikační divočině. Získáte přehled, v čem si musíte dát na sebe extra bacha. Ukotvíte si manévr jak se nenechat lapit do léčky a sežrat divokou šelmou pocitů. Podnikneme mentální akrobatický přeskok a finále bude realizováno důsledně dotaženým dopadem bez zranění. Postup se skládá z úkonů až triků, které si žádají vaše úsilí osvojit si způsob jejich provedení: vlastní techniku. Technika postup promění v dovednost, která jedině usilovným praktikováním dospívá ve vnitřně navigující dovednost poskytující sílu a vliv na průběh komunikace bez nehod a zranění!
Více o kurzu
Kazuistický seminář: řešení obtížných situací při spolupráci s klientem
Dostáváte se s klienty do konfliktních situací, protože každý chcete něco jiného? Máte dojem, že jste ve spolupráci s klientem ve slepé uličce a nevíte jak dál? Zlobíte se na klienty, že nevidí vaši snahu jim pomoci? Nemáte čas se zastavit a reflektovat svou práci? Pojďme se společně pověnovat situacím, které vám dělají obtíže při práci s klienty. Kurz se bude zabývat základními otázkami a tématy užitečné spolupráce s klienty. Bude zaměřen na konkrétní případy, příběhy vašich konkrétních klientů. Proto bude zapotřebí, abyste si připravili konkrétní popis vaší úspešné či neúspěšné práce s klientem a otázky, na které chcete hledat společně s kolegy a s lektorkou odpovědi.
Více o kurzu
Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách - podzimní běh2017
Kurz je z velké části prakticky zaměřen, snaží se, aby účastníci téma nejen pochopili, ale hlavně ho uměli aplikovat do praxe. Součástí kurzu jsou i 2 exkurze v zařízeních sociální služby a odborná praxe. Důraz je kladen na rozvoj sebereflexe každého účastníka. Součástí dokladu o absolvování je slovní hodnocení účastníků. PODZIMNÍ BĚH KURZU 2018 - termíny setkání září 24, 25, 26. - 3dny říjen 8., 9. a 10. - 3dny říjen 22. a 23. - 2dny listopad 5.,6.,7. - 3dny listopad 19., 20. a 21. - 3dny prosinec 3. a 4. a 5. - 3dny
Více o kurzu

Všechny kurzy můžeme školit ve vaší organizaci za výhodnějších cenových podmínek

Více informací o kurzech naleznete ZDE 

Více informací o lektorech naleznete ZDE